Strona głównaTrendy5 zalet jedzenia kiszonek

5 zalet jedzenia kiszonek

Kiszenie to jedna z form konserwowania żywności, która opiera się na fermentacji mlekowej. Stanowi ono jedną z lepszych metod utrwalania warzyw i owoców przeznaczonych do spożycia, ponieważ niesie za sobą wiele zalet i korzyści zdrowotnych. Kiszonki pozwalają na dostarczenie do organizmu dużej ilości witaminy C, A, K, E i witamin z grupy B. Ta forma przetwórstwa żywności zapewnia także duże ilości cennych składników mineralnych – wapnia, potasu, żelaza, czy manganu, które wpływają pozytywnie na funkcjonowanie organizmu.

Co można kisić?

Najczęściej spotykanymi kiszonkami są ogórki oraz kapusta. Są one zdrowym i pełnym witamin produktem spożywczym, który warto włączać do swojej codziennej diety. Można także kisić inne warzywa i owoce – marchew, paprykę, rzodkiewkę czy kalafior. Mogą być one stosowane jako składnik dań, surówek, sałatek lub jako samodzielna przekąska. Świetnym rozwiązaniem jest także picie soków z kiszonek, które dostarczą nam bardzo dużej ilości witamin i składników mineralnych.

Zalety jedzenia kiszonek

1. Są źródłem cennych składników i witamin – można w nich znaleźć mnóstwo witaminy C, E, K oraz witamin z grupy B. Kiszone warzywa i owoce zawierają także sole mineralne oraz organiczne związki siarki, które wzmacniają skórę, włosy i paznokcie.
2. Są naturalnym probiotykiem – kiszonki powstają w efekcie fermentacji, dlatego zawierają w sobie duże ilości bakterii mlekowych. Zawartość w kiszonkach kwasu mlekowego w świetny sposób wpływa na florę bakteryjną organizmu oraz układ trawienny.
3. Wzmacniają odporność organizmu – ze względu na dużą zawartość witaminy C oraz bakterie probiotyczne naturalne kiszonki wzmacniają barierę ochronną organizmu, pomagają w walce z infekcjami oraz osłabiają patogeny wywołującego różnego rodzaju schorzenia.
4. Korzystnie wpływają na przemianę materii – regularne spożywanie kiszonek pozwala zwiększyć produkcję enzymów trawiennych, które pomagają przy wydzielaniu kwasów żołądkowych potrzebnych do trawienia pokarmu. Z uwagi na to, kiszonki lub sok z kiszonych warzyw czy owoców warto spożyć przed posiłkiem, aby podkręcić przemianę materii.
5. Zawierają silne przeciwutleniacze – ze względu na dużą zawartość witamin A, C i E, kiszone owoce i warzywa są produktami, które pozwalają przeciwdziałać starzeniu się organizmu. Zmniejszają także ryzyko zachorowania na różnego rodzaju choroby, takie jak np. nowotwory.

Jakie kiszonki wybrać?

Aby móc w pełni cieszyć się pozytywnymi aspektami spożywania tego rodzaju żywności warto zdecydować się na naturalne kiszonki, które zostaną przygotowane w odpowiedni sposób. Sklep internetowy Delikatesy Magdy Gessler oferuje kiszone warzywa i owoce najwyższej jakości (znajdziesz je na https://delikatesy.ufukiera.pl/marynaty-i-kiszonki. Wśród nich występują produkty, takie jak kiszone ogórki, kapusta, ostre pikle z ogórków, rzodkiewki, papryka czerwona marynowana czy gruszki kiszone.

latest articles

explore more