Lipcowy czwartek (12.07.18) na długo zapadnie w pamięci posiadaczy kart płatniczych Mastercard. Nic nie wskazywało na to, że właśnie tego dnia nastąpi ogromna awaria, która utrudniła życie wielu osobom. Nie tylko nie działały bankomaty w całej Polsce, ale również nie można było dokonać zapłaty za pomocą karty. Z pewnością była to zaskakująca i stresująca sytuacja dla osób, które akurat w czasie awarii próbowały dokonać zapłaty za pomocą niedziałającej karty. Co ciekawe, w ubiegłym miesiącu taki sam problem dotknął właścicieli kart VISA.

Szybkie usunięcie awarii

Awaria kart płatniczych Mastercard została usunięta po kilku godzinach. Już po 21 bank otrzymał komunikat, że problem został zażegnany. Bezproblemowo mogliśmy więc zapłacić kartą, czy też wypłacić gotówkę z dowolnego bankomatu. Awaria nie trwała więc długo.

Media informowały o awarii na szeroką skalę

Pomimo tego, że awaria była ogłaszana przez stacje radiowe, czy też w mediach społecznościowych, to wiele osób nie miało o tym pojęcia. Trudno się temu dziwić – nie każdy z nas jest na bieżąco z krajowymi wiadomościami. Z tego powodu w sklepach, czy też na stacjach paliw zaczęły tworzyć się ogromne kolejki. Dopiero przy kasie okazywało się, że płatność nie może być zrealizowana. O ile w supermarkecie produkty mogą trafić ponownie na półkę, to co zrobić, jeśli samochód jest już zatankowany, a my mamy przy sobie jedynie niedziałającą kartę płatniczą? Jest to bardzo nieprzyjemna sytuacja. Obsługa jest poirytowana, a inni klienci patrzą na nas, jak na oszustów. Ponadto po naszym ciele przechodzą nieprzyjemne dreszcze – co się stało z pieniędzmi, które były na koncie? Dlaczego nie mogę zapłacić? Czy mnie okradli? Przez naszą głowę przechodzi dziesiątki myśli, a przecież to nie rozwiązuje problemu.

Awaria Mastercard, pomimo tego, że trwała tylko kilka godzin, to sprawiła, że wiele osób najadło się strachu. Prawdziwym nieszczęściem było to, że doszło do niej w godzinach, gdzie najwięcej osób dokonuje płatności. Problem nie byłby tak dotkliwy, gdyby miał miejsce w późnych godzinach nocnych. Warto wiedzieć, że awaria dotknęła nie tylko Polskę, ale całą Europę.

Przeprosiny od Mastercard

Po usunięciu awarii Mastercard przeprosił klientów za powstałe niedogodności. Firma ogłosiła jednocześnie, że wszelkie transakcje mogą być już bezproblemowo realizowane.
Oświadczenia w mediach społecznościowych Mastercard Polska brzmiało: „W godzinach wieczornych wystąpiły problemy z procesowaniem niektórych transakcji kartowych. Problem został już rozwiązany i wszystkie transakcje działają poprawnie. Przepraszamy naszych Klientów za tę sytuację i wszelkie niedogodności.”.